Dry needling

Dry needling is een effectieve behandeling die we vaak toepassen bij myofasciale triggerpoints in de spier (ook wel drukpunten of spierknopen genoemd). De therapeut plaatst een acupuntuurnaald in de triggerpoint van de spier. De spier spant dan even kort aan (een local twitch response) waarna het volledig ontspant. Spierverhardingen en verkrampingen worden zo snel en langdurig ontspannen. Dry needling resulteert in pijnvermindering en een verbeterde mobiliteit.

Dry needling helpt bij:

• Triggerpoints of spierknopen
  • Whiplash-achtige klachten
  • De ’tenniselleboog’
  • Chronische lage rugklachten
leefstijlcoaching bij fysiopark uden

Service Fysiopark

Wil je een afspraak maken voor Senior Fit? Of heb je er een vraag over? Dat kan op verschillende manieren!

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30-12.30 en van 13.30-17.00 uur op 0413 25 12 60. Je kunt ons ook een e-mail sturen naar info@fysiopark.nl

eGym sportabonnement

Is jouw behandeling voorbij, maar wil je graag blijven sporten onder de juiste begeleiding? Dan het is eGym sportabonnement bij FYSIOPARK wat jij nodig hebt. Hier sport je veilig met altijd een van onze fysiotherapeuten in de buurt!

Verschil dry needling en acupuntuur

Dry needling wordt vaak verward met acupuntuur. Bij beide methoden wordt er een dunne naald in de spieren geplaatst. Toch zijn de methoden verder heel verschillend van elkaar. Bij Dry needling wordt een enkele spier met een pijnpunt kortdurend geprikkeld met een enkele naald. Bij accupuntuur gaat het meer over de oppervlakkige delen van het lichaam met meerdere naalden die een tijdje blijven zitten. Dit heeft effect op je lichaamsenergie, terwijl Dry needling bedoeld is voor specifieke pijnpunten.

De behandeling

Een therapeut kijkt altijd eerst naar welke spieren precies de pijn veroorzaken. De behandeling is erop gericht om de triggerpoints of pijnpunten in de spier uit te schakelen. Door het aanprikken van het punt met een dunne naald zal de spier volledig ontspannen. Het inbrengen van de naald voel je bijna niet. Wanneer de de naald de spier raakt, kun je een kleine verkramping voelen. Na de behandeling is er soms sprake van een soort beursige spierpijn, maar dit gevoel verdwijnt meestal in korte tijd.

Dry needling bij Fysiopark

Last van spierknopen of andere klachten aan specifieke spieren? Loop er niet langer mee rond en laat onze therapeuten je helpen. Samen bekijken we de aangedane spier en bepalen we of Dry needling, eventueel in combinatie met andere vormen van fysiotherapie of manuele therapie, geschikt is voor de klachten. Onze therapeuten hebben veel ervaring met Dry needling en kunnen je snel helpen. Neem contact met ons op voor meer informatie!

Vrijblijvende intake

Loop jij al een tijdje met een klacht en twijfel je of fysiotherapie je kan helpen?

Plan een intake